Adrian Freire
Adrian Freire

Born in A Coruña, Spain, in 1982, he graduated in industrial design from the A Coruña University in 2005. In 2006 he completed his training at the SPD in Milan with a master in Product Design. Since 2006 he has been working in Riccardo Blumer’s architectural firm, mainly engaged in industrial design projects with companies such as Alias, Poliform, Ycami and B&B Italia. Moreover he is assistant professor at the Academy of Architecture in Mendrisio- USI and lecturer at the “Scialpinismo Remo e Renzo Minazzi” in Varese.
Since the beginning of the collaboration with architect Blumer he is an active member of blumerandfriends activities.


Nato a A Coruña, Spagna, nel 1982 dopo il liceo scientifico si laurea in Design presso la università di A Coruña nel 2005 per poi fare il master in Product Design alla SPD di Milano nel 2006.
Dal 2006 al 2013 collabora presso lo studio Blumer nello sviluppo di prodotti per ditte quali Alias, Ycami, Poliform o B&B Italia con una parentesi tra il 2009 e 2010 dove lavora presso lo studio Cenlitrosmetrocadrado a Santiago de Compostela.
Negli ultimi anni si dedica anche all’insegnamento presso l’Accademia di Architettura dell’Università della Svizzera Italiana di Mendriso e nella scuola di Alpinismo e Scialpinismo Remo e Renzo Minazzi di Varese.
Dall'inizio della collaborazione con l'architetto Blumer è membro attivo delle attività di blumerandfriends.


adrian.freire@blumerandfriends.it